Pieni Kollektiivi: Katkos-teos

Fyysisen teatterin esitys, Katkos, käsittelee vuorovaikutuksen katkosta; ristiriitaa meidän halujemme ja tekojemme välillä. Esitys pohtii vuorovaikutuksen haasteita sekä meidän tapaamme olla yksin ja yhdessä. Esitys on täysin vuorosanaton ja tarinankerronnan keinoina ovat keho, liike ja musiikki.

Esitykseen hurmaavan äänimaiseman ja musiikin on säveltänyt Joonatan Turkki.

Katkos on kertomus kohtaamattomuudesta ja vuorovaikutuksen vaikeudesta.
Sanotaan, että puhe on vain jäävuoren huippu kaikesta vuorovaikutuksen ilmaisusta. Virta ja Kakkonen kiinnostuivat tutkimaan teatteritaiteen keinoin puheen ja sanojen suhdetta keholliseen ilmaisuun. Kuinka ristiriidassa henkilön sanat ja keho voivat ollakaan suhteessa toisiinsa? Kuinka monta eri ristiriitaista kerrosta voi löytyä kahden henkilön arjen vuorovaikutustilanteesta? Katkos riisuu sanat pois arkipäiväisistä kohtaamisista ja tuo ne yleisönsä tarkasteltavaksi. Kun jäävuoren huippu katkaistaan ja sukelletaan pinnan alle tarkastelemaan, jääkö jäljelle totuus? Vai edelleen vuorovaikutuksen ristiriitaisia kerroksia? Katkos tutkii tätä osaa lämpimän humoristisin ottein, aiheen herkkyyttä unohtamatta.

Pieni Kollektiivin esikoisteos, Katkos, sai ensi-iltansa syyskuussa 2018 Kulttuuritalo Valvella, Oulussa.Katkos kantaesitys sai hyvän vastaanoton Oulussa Kulttuuritalo Valveella syyskuussa 2018. Esitys nähdään myös kevään 2019 aikana vierailulla Joensuussa Joensuun NÄYTTÄMÖLLÄ sekä Turussa Åbo Svenska Teaternilla.

Pieni Kollektiivi on fyysisen teatteriin erikoistunut esittävän taiteen ryhmä. Sen perustajajäsenet, Ines Kakkonen ja Emma Virta, ovat opiskelleet Ranskassa Ecole` de Internationale de Mime Corporel Dramatiquessa ja päättäneet perustaa yhdessä Suomeen fyysisen teatterin ryhmän. Heidän taiteellisen työnsä vahvana pohjana toimii mime corporel -tekniikka, jota he yhdistelevät omalaatuisella tavalla fyysiseen teatteriin, käyttäen osana myös elementtejä visuaalisesta teatterista ja tanssista.

Pieni Kollektiivi tekee ammattitaitoista fyysistä teatteria, jonka yhtenä tavoitteena on laajentaa tietämystä mime corporel -tekniikasta sekä vahvistaa ja kehittää eteenpäin fyysisen teatterin taidekenttää.

 

Tietoa tapahtumajärjestäjälle

Esityksen kesto: 50 minutes. There is no intermission.
Ryhmän koko: 3 persons
Kaupunki, josta matkustaa: Helsinki, Sodankylä
Tilatoive: width: 10 metres & depth: 5 metres
The performance requires curtains or partition to both sides of the stage.
The performance flexible according to venue logistics and stage size.
Tekniikan tarve/rider: LIGHTING: Top wash (2 -colour), Front wash (2-colour), 2 spots to both sides to the middle stage, 1 spot at the middle of the stage, Side lighting at the back of the stage, 1 spot at the back of the stage, in the middle, Precise light plot will be provided to the venue in advance, The performance flexible according to lightning and can be done with minimal set-up.

AUDIO: Basic sound system. We use recorded music and sounds in the performance.

OTHER TECHNICAL DEMANDS: If possible, we utilize video projects as a part of the performance, in case this is not available in your theatre, the performance can be done without video projection.
Media:
Muuta huomioitavaa:

Lähetä kysely


Reetta Honkakoski: Pulpetti

PULPETTI on fyysisen teatterin esitys oikeaoppisuudesta. Se on yritys ymmärtää hengellisiä ja poliittisia kultteja – ryhmiä, jotka tarjoavat jäsennetyn maailmankuvan, toivoa ja turvaa. Teos perustuu henkilökohtaiseen kokemukseen. Lavalla nähdään viisi pulpettia, viisi oppilasta ja opettaja. Teos on sanaton.

Pulpetti-esitys sai ensi-iltansa KokoTeatterissa Helsingissä vuonna 2017.

TAITEELLINEN TYÖRYHMÄ:
Ohjaus: Reetta Honkakoski
Esiintyjät: Julia Johansson / Karina Degaspari (Br), Josefin Karlsson (Se), Charlott Lihnell (Se) / Sonja Järvisalo, Liv Nordgren (Se), Freia Stenbäck, Reetta Honkakoski
Valosuunnittelu: Saija Nojonen
Äänisuunnittelu: Tuuli Kyttälä
Tuottaja: Anni Leino
Kuvat: Noomi Ljungdell, Jonathan Rankle
Traileri: Jonathan Rankle (Trailerin äänisuunnittelu: Tuuli Kyttälä)

Reetta Honkakoski on fyysiseen teatteriin profiloitunut näyttämötaiteilija ja Reetta Honkakoski Companyn taiteellinen johtaja. Taiteelliset juureni ovat Coporeal Mime -miimissä. Corporeal Mime on taidokas ja marginaalinen fyysisen teatterin suuntaus, jota Suomessa ja ulkomailla harvoin nähdään. Honkakoski on erikoistunut Coproreal Mime -miimiin Lontoossa seitsemän vuoden ajan.

Vuodesta 2014 hän on toiminut Helsingissä. Honkakoski valmistaa fyysisen teatterin esityksiä, joissa yhdistyy rikas kehollinen ilmaisu ja koskettavat, inhimilliset teemat. Hänen teoksensa ovat saaneet innostuneen vastaanoton ja työtä on kutsuttu puhuttelevaksi, maagiseksi ja keskittyneeksi. Teokset ovat kiertäneet suomalaisilla ja ulkomaisilla festivaaleilla, mm. Tsekeissä, Iso-Britanniassa, Ranskassa ja Brasiliassa.

Honkakoski Työskentelee tiiviissä taiteellisessa vuoropuhelussa äänisuunnittelija Tuuli Kyttälän ja valosuunnittelija Saija Nojosen kanssa. Esiintyjät valikoituvat teoskohtaisesti.
Viimeaikaisia muita töitä ovat olleet:
26-henkisen työryhmän näyttämöteos TÄÄLLÄ (Kanneltalo & Stoa, 2018) joka kertoi toisen ihmisen kohtaamisesta.
Tällä hetkellä valmistumassa kansainvälisen työryhmän kanssa näyttämöteos HYPNAGOGIA joka käsittelee tyttönä kasvamista miesten pyörittämässä yhteiskunnassa. Teos esitetään Helsingissä ja Lontoossa.

Honkakosken teosten arvosteluja:

Juuri tällaista teatteria olen kaivannut kipeästi: kerronnallista, ajatonta ja psykologisesti tarkkaa. Aikamme trendien ja hahmojen tuolle puolen kurottavaa kuvausta siitä, mitä on olla ihminen. Laura Menard, Mimesis&Mumina, 13.4.2017

Reetta Honkakoski, som står för regin och också gör läraren, har ett övertygande och fast grepp. Hon går från det miltära med uppställning och grafiskt fasta rörelsemönster, via Bibelstudier till ett direkt styrande, där flickorna rör sig som om de vore marionetter. Barbro Enckell-Grimm, HSB, 10.4.2017

Honkakosken koreografiset taidot ihmisten ja esineiden liikuttelussa muistuttivat vanhoista musikaaleista tai Chaplinin mykkäelokuvista. Minna Tawast, Teatteri&Tanssi+Sirkus 4/2017

 

Tietoa tapahtumajärjestäjälle

Esityksen kesto: 60 min
Ryhmän koko: 8 hlö
Kaupunki, josta matkustaa:
Tilatoive: Black box, näyttämö 10 x 10m. Musta lattia tai tanssimatto.
Tekniikan tarve/rider: Avaa tekniset tiedot
Media: reettahonkakoski.com/pulpetti/
Muuta huomioitavaa:


Un-Label: Present

PRESENT is a dance theatre performance by Un-Label in coproduction with the Pfefferberg Theater Berlin.

We are travellers. Stuck in the present. In the darkness. Partially present, partially absent.

We are like wrapped presents. Surprises waiting to be revealed. As long as the present remains unwrapped, everything is possible. The stories we live destroy the wrapping. Stories created by our incomplete and automatised perception wrapped into the sweet, familiar illusions of our present existence. Again and again and again.

Sign language is an integral part of the performance.

When it comes to talking about accessibility in the arts, the main things that come to mind are audio descriptions, subtitles, or sign language interpreters. However, these are all foreign objects external to the stage. Our aim is to rethink accessibility, and to see it instead as an opportunity to experiment artistically.

PRESENT is the first performance of a research process which is taking place over a number of years. During this process, we want to find new creative approaches that will enable us to create an artistic product as an equal experience for all. Our central question, is to ask ourselves how we can use accessible aids in such a way that they become part of the performance itself, enriching the work with their own aesthetic possibilities, and thus becoming art forms in their own right. In this production, the focus will be on the integration of sign language.

Premiere: 1 Sept 2018 // Pfefferberg Theater Berlin
Producer: Lisette Reuter
Director & Concept: Costas Lamproulis
Dramaturgical Advice: Nils Rottgardt
Music: Maximilian Schweder
Lighting Designer: Christian Herbert
Costume and Scenic Designer: Sarah Haas
Production Assistance: Lara Weiss
Communication Assistance: Caroline Lampe
Sign Language Interpreter: Konstanze Bustian (Skarabee)
Dancers: Wagner Moreira & Dodzi Dougban
Acting: Jana Zöll

 

Tietoa tapahtumajärjestäjälle

Esityksen kesto: 50 minuuttia
Ryhmän koko: 7 henkilöä
Kaupunki, josta matkustaa: Leipzig, Dresden, Recklinghausen, Cologne, Frankfurt
Tilatoive: 8 m x 10 m musta lattia sekä mustat verhot (tausta ja sivut).
Tekniikan tarve/rider: kokoaminen 1 päivä + 1 esityspäivä, purku 2 tuntia. Tekninen rider https://un-label.eu/wp-content/uploads/Un-Label-Technical_Rider_PRESENT_engl.pdf
Media: https://un-label.eu/en/project/present/
Muuta huomioitavaa:

Lähetä kysely


ROUTE 6353

Teoskuvaus

Tanssiteoksen inspiraationa ovat kaikki maailman kiertomatkat. Matkaajina lavalla nähdään parhaat kaverit Titta ja Julie. Varaudu kauniisiin maisemiin, yllättäviin käänteisiin, matkaoppaaseen, joka osaa muuttaa ihmisen leijonaksi ja kyytiin liftaavaan flamingoon.

Koreografia Favela Vera Ortiz
Tanssi Titta Court ja Julie Cleves
Äänisuunnittelu Johanna Storm
Lavastus Lotta Esko
Video Lotta Esko ja Shubang Singh
Valokuvat Marko Mäkinen
Tuotanto Rasa Collective
Tukijat Taiteen Edistämiskeskus, Niilo Helanderin säätiö, Suomen Kulttuurirahasto, Alfred Kordelinin säätiö, European Culture Foundation

Työryhmän esittely

Favela Vera Ortiz
Favela Vera Ortiz on suomalais-argentiinalainen koreografi. Hän on työskennellyt koreografina vuodesta 2001 alkaen, jolloin valmistui Tukholman Danshögskolanin koreografilinjalta. Omia näyttämöteoksia ovat mm. Crossing Latitudes (2018), Aventuristi (2016), La Chasse (2014), Equuleus (2014) ja 21 muistiota ihmisestä (2011). Näyttämöteosten lisäksi Favela Vera Ortiz on toteuttanut lukuisia tilasidonnaisia projekteja, galleriaesityksiä sekä videoteoksia, sekä Suomessa että ulkomailla.

Julie Cleves
Julie Cleves on valmistunut Candoco Dance Company:n Foundation kurssilta Lontoossa (2007) ja osallistunut lukuisiin työpajoihin eri puolilla Eurooppaa. Hänellä on myös MA in Art & Design Leeds:in yliopistosta (1994). Hän on työskennellyt useiden koreografien kanssa kuten Marc Brew, Christian From ja Robbie Synge sekä toiminut tanssijana integroidun tanssin ammattilaisryhmässä Spinn Göteborgissa 2010-2017. Tällä hetkellä Julie työskentelee freelancerina.

Titta Court
Vuodesta 1991 lähtien valmistuttuaan Teatterikorkeakoulun tanssitaiteenlaitokselta tanssitaiteen maisteriksi Titta Court on ahkeroinut tanssijana, koreografina, opettajana, tuottajana ja mentorina. Palattuaan Pohjois-Suomeen vuonna 1997 hän on aktiivisesti tehnyt tanssitaidetta näkyväksi vieden esityksiä poikkeuksellisiin tiloihin, toteuttanut erilaisia monitaiteellisia produktioita ja tehnyt kansainvälistä yhteistyötä.

Lotta Esko
Lotta Esko (MA 2002 Aalto-yliopisto) työskentelee kuvataiteen ja esittävän taiteen parissa. Hän on pitänyt yksityisnäyttelyitä Helsingissä, Amsterdamissa ja Torontossa ja osallistunut yhteisnäyttelyihin mm. New Yorkissa. Lavastuksia Lotta Esko on suunnitellut yli neljäänkymmeneen nykytanssi,- ja teatteriproduktioon, sekä oopperaan ja elokuvaan. Venetsian 2012 musiikkibiennaaliin Esko suunnitteli skenografian Kristiina Helinin nykyoopperaan ”Serial Sevens”.

Johanna Storm
Äänitaiteilija Johanna Storm on valmistunut Teatteritaiteen maisteriksi (2005) ja lisäksi hänellä on MA opintoja Aalto yliopistosta vuodesta 2012. Hän on työskennellyt sekä tanssi- että teatteritaiteen parissa ja myös radiolle ja televisiolle. Hän sain ÄÄNISÄDE palkinnon vuoden 2014 parhaasta äänisuunnittelusta näytelmään Kuningas kuolee.

 

Tietoa tapahtumajärjestäjälle

Esityksen kesto: 50 minuuttia
Ryhmän koko: 5 henkilöä
Kaupunki, josta matkustaa:Tornio, Rovaniemi, Espoo, Lontoo
Tilatoive: Esitystilan toivottu koko noin 9 x 10 metriä
Tekniikan tarve/rider: Tilaan tarvitaan äänentoistojärjestelmä, valkoinen tanssimatto sekä näyttämövalot. Teoksessa on videoprojisointi eli tarvitsemme myös takaseinän kokoisen valkoisen projisointikankaan ja hyvälaatuisen videotykin, joka ripustettu kattoon.
Tilan rakennukseen sekä harjoituksiin tilassa tarvitaan mielellään yksi kokonainen päivä, mutta minimissään noin 5 tuntia. Purku kestää noin 1-2 tuntia.
Media: www.tittacourt.com/route-6353
Muuta huomioitavaa:

Lähetä kysely


Klassinen kitaristi Jihee Kim

Gold Prize in the orchestra of the National Music Festival for Students with Disabilities
Grand Prize at the National Disability Youth Festival Performances of Pyeong Chang Winter Special Olympics World Championships Invited to Los Angeles CA three times
Two mini-concerts are held for helping patients with blood cancer

Has been performing etc. in Italy, Japan, Korea, Nepal and Finland.
Documentary about her life as a young musician with autism will be premiered in June 2019.

Muusikko Jihee Kim

 

Tietoa tapahtumajärjestäjälle

Esityksen kesto: 20 minuttia
Ryhmän koko:
Kaupunki, josta matkustaa: Basel, Sveitsi
Tilatoive: Konserttisali
Tekniikan tarve/rider:
Media: www.jinheekimguitar.com/
Muuta huomioitavaa:

Lähetä kysely


Tenor Seungwon Choi

Tenor Seungwon Choi was the first Asian, the first disabled tenor to win the Metropolitan Opera Competition in New York City.

The man, sometimes called ”a singing missionary” has been critically acclaimed as ”a tenor with an elegant, golden voice” who possesses”an exeptional acting skill” by the New York Times. He has also captured the minds of numerous leaders around the world: from former US Secretary of State Henry Kissinger, who called the singer ”the successor to Pavarotti, Domingo and Carreras”, and former US President Ronald Reagan, who said Choi sang ”and American anthem he will never forget”, to former British Prime Minister Margaret Thatcher, who exulted the singer`s ability to ”leave a deep-seated happiness in her heart even after the performance ended”.

Choi has co-performed with many of the major orchestras of the world on the international stage, including the London Philharmonic, New York Philharmonic, ann Vienna Philharmonic, starring in countless operas and oratorios. He graduated top of the class from from the Department of Vocal Arts at Hanyang Music University and the graduate school of Manhattan Music College. The numerous musical contests he has won include the Metropolitan Opera Competition of New York, the Opera Competition of Vienna and the Opera Competition of Pasadena.He received Hugo Ross Award as the Vocal Artist of the Year selected by New York City and the Presidental Award in 2001. He has participated over 50 recitals, duo concerts, Big3 Concerts, gala concerts and various religious events and sang at the White House upon the invitation from President Reagan. He has remained active in the international vocal artist community, mainly singing in the United States and South Korea.

Graduated from Hanyang University College of Music Graduated from Manhattan Graduate School of Music, New York, USA
Asian Tenor Wins first time ’New York Metropolitan Opera Competition’
Winner of the Vienna FUCHS International Opera Competition
Awarded the Grand Prize of Korean Art Culture in 2014
Performances of KBS Symphony Orchestra and other leading orchestras.
Chairman of Korea Green Foundation for the Disabled
Chairman of ACCAC Korea

Tietoa tapahtumajärjestäjälle

Esityksen kesto:
Ryhmän koko:
Kaupunki, josta matkustaa: South Korea, Soul
Tilatoive:
Tekniikan tarve/rider:
Media:
Muuta huomioitavaa:

Lähetä kysely


Sokko & Mamu

Tommi Vänni on sokea. Alaa Salonen ei ole sokea.
Tommi on suomalainen. Alaa ei ole suomalainen.

Sokko & Mamu-show on kaikkea, mitä stand up esitykseltä voisi toivoa.

Tommi ja hänen irakilainen avustajansa Alaa tekevät komiikkaa yhteisestä arjestaan ja elämänsä haasteista.

Esityskieli on Suomi.

 

Tietoa tapahtumajärjestäjälle

Esityksen kesto: 30 minuuttia
Ryhmän koko: 2 henkilöä
Kaupunki, josta matkustaa: Tampere
Tilatoive:
Tekniikan tarve/rider: 2 mikrofonia jalkoineen, baarijakkara tai tuoli
Media:
Muuta huomioitavaa: tunnelman nostatusmusiikkia ennen vetoa, yleisö mahdollisimman lähelle muutamalla penkkirivillä

Lähetä kysely


Hijinx: Crossings

‘Crossings’ charts the intimate journey of two worlds colliding at a bus stop, where two dancers find Home in each other. A playful and poetic dance short exploring the global themes of migration and belonging. This duet follows the international success of ‘Elevator’, choreographed by Jessie Brett.

  • Director: Jessie Brett
  • Devised and performed by: Andrew Tadd and Jessie Brett
  • Score: Jered Sorkin
  • Design: Saz Moir
  • Photography and film: Roger Graham & Jonathan Dunn

Hijinx
Hijinx is an inclusive theatre company based in Cardiff; all our productions include learning disabled performers alongside performers without learning disability. To support our work we have a network of Academies around Wales that train learning disabled performers in a variety of skills. We provide this training because it is virtually impossible for an actor with learning disability to access more traditional drama schools or universities. When ready, students from our Academies join us on our professional productions. This ensures that our work is always of the highest quality, with all artists starting a process on an equal footing. Crossings features one our performers with a learning disability, Andrew, who was heavily involved in the devising of the production.

Jessie Brett
Jessie is a tutor at Hijinx’s academy and an award winning choreographer based in Wales. She trained at London Contemporary Dance School and at California Institute of the Arts. Her work has been performed at festivals and venues in USA, Spain, Italy, Ethiopia, Germany and Austria. Career highlights include: commission to create new work for the Victoria and Albert museum; winning Dance Bytes with ‘Fire Shadow Silence; collaborations with Carlota Mantecon ‘Awake in the dream’ (winning prize Certaman Choreographico de Madrid 2011) and Carlota Mantecon & Jesus Rubio (best production, best choreography Premios Replica 2013), working with Adugna Dance and Destino Dance Companies in Ethiopia.

 

Tietoa tapahtumajärjestäjälle

Esityksen kesto: 12 minuuttia
Ryhmän koko: 3 hlö
Kaupunki, josta matkustaa: Iso-Britannia
Tilatoive: Suunniteltu katuesitykseksi, mutta sopii myös sisälle
Tekniikan tarve/rider: Esityksen tietopaketti (pdf)
Media:
Muuta huomioitavaa: Sopii kaiken ikäisille

Lähetä kysely


Robaba Mohammadi

Robaba Mohammadi is a visual artitst and activist from Afganistan. She creates detailed sketches with her mouth, using her lips and tongue to control the pencil.Her enthusiasm for drawing and painting makes her create images.

She started her painting without any guidance or trainer, and she was master of her own, the world of design and painting become her world. She passed long hours with her paintings and drawings. But it was about a year and a half that she could found many friends and followers in virtual world, and her career and painting was shown in many national and international medias.

She has held three major exhibitions of her artwork for the time being. Also she decide to do:
1: Establishing the Robaba Mohammdadi’s help group to help Afghan women with physical disabilities and to grow up their talent, which can be said to be a long-term plan that requires government and personal support from national and international celebrities.
2. Robaba Mohammadi want to be supposed to hold different exhibition in different countries.

For the moment, she is busy with everyday life and she hosts many visitors of friends, national and international personalities in order to plan for the future, especially for the social foundation of Robaba Mohammadi and also she studies ESL. English as second language.

See Art Works

Upload CV

 

Tietoa tapahtumajärjestäjälle

Esityksen kesto:
Ryhmän koko:
Kaupunki, josta matkustaa: Afganistan
Tilatoive:
Tekniikan tarve/rider:
Media:
Muuta huomioitavaa:

Lähetä kysely


Yeaji Kim

Yeaji Kim is a visual impaired pianist from South Korea. Her parents found out she has retinitis pigmentosa when she was 2 years old. She starts piano when she was 15 after she met a pianist Mikyung Kim as a teacher.

Yeaji Kim is specialized in Schubert’s music but also R.Schumann, F.Chopin and even contemporary music.

Her performance has been taking center stage worldwide. She successfully represented performances in London, Michigan, Oakland, Moscow, Hong Kong, Tokyo, LA, Prague, etc. She has been performing with several orchestra in the World such as, Janacek Philharmonic Orchestra(Czech Republic), Seoul Orchestra(S.Korea), Vladivostok Philharmonic Orchestra(Russia), New Japan Philharmonic Orchestra(Japan), etc.

For her, visual impairment is not a barrier. She said she can focus more on music and sound because of this.

Now she is a lecturer of Sukmyung Women’s University, a music director of YOUnion Ensemble, Member of Heart Chamber Orchestra and Dukyoung Trio.

Upload Prochure

 

Tietoa tapahtumajärjestäjälle

Esityksen kesto:
Ryhmän koko:
Kaupunki, josta matkustaa: South Korea
Tilatoive:
Tekniikan tarve/rider:
Media:
Muuta huomioitavaa:

Lähetä kysely